Stari telefoni su postali pravi biznis

Baterije kod starih telefona i računala su u principu pravi mali rudnici vrijednih metala i minerala. Zbog toga sve više i više tvrtki vidi dobru poslovnu priliku za zbrinjavanje i recikliranje baterija i ostalih dijelova starih telefona.

Već sada su male litijum-ionske baterije u nizu uređaja, od pametnih telefona do električnih četkica za zube i svaka od tih baterija može se reciklirati.

Prema Roskill konzultantskoj tvrtki, samo neiskorištene litij-ionske baterije u 2015. godini bile su vrijedne dvije milijarde dolara. Gotovo sve te baterije završavaju u otpadu ili se ne koriste u starim uređajima.

Problem će postati još izraženiji kada korištenje električnih automobila postane još masivnije. Naime, takve baterije su mnogo veće, traju od osam do deset godina, a do 2025. godine činiti će 90 posto tržišta za litij baterije.

Roskill procjenjuje da će to povećati potražnju za litijumom četiri puta, a za kobaltom više od dva puta. To su dva osnovna metala u proizvodnji litijskih baterija.

Inače, cijena kobalta je samo ove godine skočila 80 posto, a procjenjuje se da će do 2030. globalno trebati reciklirati 11 milijuna tona litijum-ionskih baterija.

No, kako bi tvrtka bila profitabilna, mora reciklirati gotovo sve materijale sadržane u baterijama.

Problem s ovom vrstom baterije je da nema standardiziranog postupka za njihovu reciklažu. “Svatko koristi vlastitu formulaciju”, kaže Linda Gaines, analitičarka u US centru za istraživanje prometa.

Da postupak nije jednostavan, govori i primjer belgijske tvrtke “Umicore”, jednog od pionira recikliranja litijskih baterija.

Umicore se bavi ovom djelatnošću od 2006. godine. Tvrtka trenutno radi na pilot projektu za recikliranje baterija iz električnih automobila kako bi se u budućnosti pripremila za “značajne količine” takvih baterija.

Međutim, u američkoj tvrtki “OnTo Technology” optimistično gledaju na budućnost. “Do 2025. ovo će zasigurno biti jaka industrija. U naredne tri godine najvažnije je naučiti kako poboljšati proces recikliranja i vratiti te materijale natrag u proizvodnju”, kaže osnivač Steve Slup.

Linda Gaines smatra da je upitno koliko će industrija baterija biti spremna koristiti reciklirane materijale.

U tome može pomoći zakonska regulativa. Za sada, samo Kina i Europska unija imaju propise koji zahtijevaju proizvođače automobila da se brinu o recikliranju baterija.

 

0 Komentara

Napišite komentar

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password

O nama Pišite nam Twitter Facebook